Vad ska man tro på tro på tro på när


Jag var med om nåt så knäppt idag.
För 1,5 vecka sen ungefär (förra lördagen) upptäckte jag att mina nycklar inte var där de brukar vara, och inte heller i nån endaste ficka eller fack. Men jag mindes med 99,99% säkerhet att jag hade haft med mig dem när vi var och handlade dagen innan, och Alexander kunde svära på att han hade sett dem på "ett ovanligt ställe" (en vit bänk, var allt han kom ihåg) här hemma och undrat varför de låg där. Av det drog jag slutsatsen att jag hade lagt ifrån mig dem nånstans och förmodligen hade NÅGON hittat dem och vandrat iväg med dem.
Så jag har inte varit så orolig eftersom de troligast fanns nånstans inne i huset.
Men det började bli mer och mer frustrerande att inte ha dem, och vara tvungen att förlita sig på extranyckeln.
MEN jag kände inte heller peppen att börja leta efter nål i höstack/nyckelknippa i stökigt radhus.
Så jag sköt upp, och sköt upp, funderade på vart jag skulle börja, sköt upp lite till, funderade lite till, osv...
Men idag tänkte jag bara "Nu börjar jag bara där jag står och tar rum för rum! Jag MÅSTE ju börja nånstans!"
Stod då i köket. Letade bakom spisen (enda stället där nånting faktiskt kan fara in). Gick ut till allrummet. Tänkte kolla under soffan, men fick syn på påsen vi har pantflaskor i. Tänkte att varför skulle de vara där? men jag skulle ju kolla överallt så det är lika bra att lyfta på den och skramla lite, men de lär ju inte---
What?
Nykelskrammel??
Gräver ner i botten och DÄR LIGGER DE!!!

Alltså.
Jag tycker bara att det är så... eerie (i brist på bättre, svenskt, uttryck). Jag hade ju lika gärna kunnat börja i andra änden av huset! Jag hade TÄNKT börja i andra änden, var rätt övertygad om att de var nånstans i vardagsrummet. Jag hade kunnat börja i vardagsrummet och letat mig vansinnig redan förra veckan!
Men av nån skum anledning fick jag för mig att börja just idag, just där!
Varför kollade jag liksom inte ens under soffan som jag tänkte först?
VARFÖR av alla ställen gick jag till pantflaskspåsen direkt??

Har man nåt slags sjätte sinne? Finns det nån vänlig "någon" som tittar ner på en och skickar en intuition så att man ska slippa leta ihjäl sig? Existerar hustomtar, och hade de bestämt sig för att lämna tillbaka nycklarna idag?

Jag tycker det här är jätteskumt!!
Oo

Är det nån som har varit med om nåt liknande och reagerat på det?
Är det nån som har nån bra förklaring? :o


Dagens grej, hursomhelst....

Kommentarer
Postat av: sanna

sv: Eller hur! Det inte liksom "bara att adoptera bort", av så sjuuukt många anledningar! Det finns redan en oerhörd mängd som inte har föräldrar, så varför skapa fler "oönskade" barn? Bara för att det finns grupper och strömningar i samhället som vill moralisera över alla andra, och som faktiskt inte verkar ha någon insikt i ämnet. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan trycka ner kvinnors valfrihet på det sättet. För jag tror att det handlar mycket om hur man ser på kvinnan och hennes sexualitet, och att reducera kvinnor till deras reproduktiva förmåga är att gå bakåt i jämställdhetsutveckligen gaanska många år.

Eller hur, känns mer som mäns (och vissa kvinnors) fördomar mot abort, att tjejer som blir gravida och väljer att inte ha barnet gärna skuttar till kvinnokliniken för en medicinsk eller kirurgisk abort. liksom, det är ju lätt gjort!

2011-08-16 @ 23:04:49
URL: http://sannaeinemo.wordpress.com
Postat av: Erika - En Svår Graviditet

Kul du ville svara på Dagens Fråga!

I morgon kommer du tillsammans med alla andra att få bli länkade i ett inlägg. :)

2011-08-17 @ 11:57:01
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0