Alexander24

Det blev frukost och presentöppning hemma, sen for vi till Rödåsel och firade med hela Alexanders stora familj (minus en syster). Alexanders svägerska (för att svänga sig med gammeldags uttryck!) fyllde 24 på fredagen, så det var som dubbelfirande!

 

Nej nej, de har inte alls en oseriöst vacker utsikt däruppe. Inte alls.

 

Efter allt badande var dock Hardy helt slut och somnade som en klubbad säl i vagnen. Vilket alltså inte händer ofta. Av någon anledning vägrar mitt barn att åka vagn! Oo När han var plutteliten fick han panik av att ligga i vagnen och inte i famnen och gallskrek så fort man försökte, och nuförtiden går det bara bra om han är nysoven och pigg, annars blir det gnäll-och-sprattel-bonanza. (Förutom vid klubbad-säl-situationer då.)

Jag antar att det har nåt med att han inte vill sitta fast att göra, för det är likadant i bilen. Och lite frustrerande när 99 av 100 andra föräldrar bara kan titta oförstående på en och säga: "Jaha.. jaa, mitt barn älskar att åka vagn/bil och somnar varje gång.." haha :P

 

Har upptäckt att jag är väldigt fascinerad av såna där halvt inrasade, snea och vinda gamla skjul som finns lite överallt. Vet inte riktigt vad det är med dem, men jag kan stå och kika på dem hur länge som helst. Det är som lite historia som bara står där mitt i alltihop! Eller, jag vet ju ingenting om jordbruk så de här förråden kanske man använde typ.. ifjol? Nä, men några år sen kanske? Men jag tänker mig alltid att de har stått där sen 1800-talet minst. Hah. Och så börjar jag fundera på hur man levde då och hur lustigt det är att vi lever på exakt samma ställe fast på helt andra sätt, och har utplånat alla bevis om hur det var då... förutom ett litet skjul som har fått stå kvar och blivit bortglömt, och rasat in, och ingen har märkt det eller orkat ta hand om det, och nu står det öppet för naturen och hela världen, fast ändå är dörren låst och reglad, som ett minne av att det en gång användes och ansågs viktigt nog att låsa!

Jaa, jag vet. Emo.

 

 

Hurra hurra hurra!


Kommentarer
Postat av: Erika - Min Riskabla Graviditet

Hehe jo jag älskar verkligen att blogga! :)



vad kul ni verkar ha haft det. MEGA pool ju, en sån vill jag med ha =)

2011-07-17 @ 18:17:27
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Postat av: Josefin

Oj så fint dom har det där i Rödåsel. Och värsta poolen och vilken rolig studsmatta. Det ser ut som att Hardy älskar att vara där. Han har snygga shorts och t-shirt också. ;)

2011-07-17 @ 21:48:13
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com
Postat av: Mimmi

Två saker:



1. Shit, du måste ha gått ned i vikt! Jag ursäktar om jag missat något inlägg om detta men, lookin good :)



2. En något mer oförskämd fråga: Vem har klippt ena hunden? Och ska den se ut så? :P

2011-07-17 @ 21:53:42
URL: http://mimmiskickass.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaa just det, det måste man ju :) jag är kass på HTML men jag brukar googla koder ;)



Och åter igen, vi är kassa som glömde Alexander! Vi ska kompensera det! :)



Ooh en överraskning, spännande :) hihi



2011-07-18 @ 11:26:24
URL: http://emmaishemma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jaaa just det, det måste man ju :) jag är kass på HTML men jag brukar googla koder ;)



Och åter igen, vi är kassa som glömde Alexander! Vi ska kompensera det! :)



Ooh en överraskning, spännande :) hihi



2011-07-18 @ 11:27:14
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0