Harry Potter and the Deathly Hallows pt. 2

It all ends here

Det var aaawesoooooome!
Men jag kanske är lite partisk. ;)
Nackdelen med att ha läst boken innan man ser filmen är dock att jag satt mycket och tänkte "Nu händer det där! Visst skulle det där hända nu? Ska inte det där hända nu?" istället för att faktiskt se på filmen. Men som jag minns i alla fall så hade de följt boken väldigt nära.
Alltså, jag förstår poängen med att göra om vissa saker när en historia ska överföras till film, men jag gillar det inte. Tycker det är bra när filmer följer böckerna de är baserade på så noga som möjligt!

Ska inte skriva så mycket mer för att inte spoila, men en sak bara;
Åh. Så. Dålig. kemi det är mellan Harry/Ginny och Ron/Hermione!!!!
I och för sig var det väl inte så lätt att förutse det när de castade dem och de var typ 11 år, men ändå.
Sjukt störande.

Det kanske är jättekliché, men gud vad jag gråter när det handlar om Harry och hans föräldrar och allt det där med att de dog för att skydda honom när han var liten!
Jag har ju alltid tyckt att det är hemskt, men nu när jag själv har barn känns det verkligen mer. Liksom, tanken på att någon skulle vilja Hardy något ont.. eller att han skulle behöva växa upp utan föräldrar!
Nä, usch, det bara knyter sig i hjärtat!! :(

Men men, nu är det dags att gå och lägga sig! Filmen började inte förrän 21.30 och var slut 00:00, och då skyndade vi hem så att vår snälla barnvakt (min lillkusin Nina) fick åka hem nån gång!
Det är verkligen guld värt att ha folk runtomkring sig som ställer upp bara sådär! :)
Tack igen, Nina!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0