Lekparken

Idag hängde jag på lekparken med det här gänget!

 

Josefin sms:ade imorse och undrade om vi ville hitta på nåt idag, och eftersom det enligt vädret ska bli helt värdelöst framåt i veckan men åtminstone var sol idag ville vi ju självklart utnyttja det!
Vi begav oss till "sagolekparken" som ligger bakom Mariehemsskolan. Den är så himla fin egentligen, men de har inte underhållit den alls, så den är tyvärr alldeles förfallen (vissa delar har förstörts och försvunnit, och färgen är bortnött på de flesta grejerna). Sjukt tråkigt.

Styr upp, Umeå kommun!

Men fin är den i alla fall, och det känns som att det är få som känner till den, medan till exempel äventyrslekparken på Tomtebo är både känd och välbesökt!

 

 

Sen for vi förbi några vänner och fick inspektera pågående renovering, och blev samtidigt påminda om hur mycket vi egentligen har att göra hemma vi också.

I och för sig spelar vi inte alls i samma liga som dem, som befinner sig på sova-på-madrasser-och-äta-i-kartonger-stadiet just nu, men hela vår utsida känns så otroligt ofärdig! Och som om den aldrig nånsin kommer att bli färdig heller. -_-

Mycket på grund av min oförmåga att "se" trädgårdar och uteplatser. Alltså jag kan se framför mig och planera inredning och möbler och färger och detaljer inomhus hur bra som helst, och jag tycker det är jättekul, men det här med att ha en utsida har jag som aldrig provat! Senast jag bodde nånstans som ens hade trädgård var jag 15, och hur intresserad är man av sånt då på en skala?

 

Men skam den som ger sig!

Vi har ju ändå flera veckor kvar i sommar att greja på. Min hösttermin börjar inte förrän 5:e september upptäckte jag igår. Sweeet!


Kommentarer
Postat av: saralovisa

Hej snyggo! Det går faktiskt rätt kasst med den. vi trodde att vi skulle få ihop det men pengarna har runnit ut i sanden så vi har ingen möjlighet till att köpa dricka och så kommer Simon päron hem innan helgen. Så det sket sig bid time:/

2011-07-19 @ 21:18:19
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0