Chestnuts roasting...



MYSIGASTE jullåten!

Ja, jag är väldigt amerikaniserad i mitt julmys!
Vet inte varför faktiskt. Men jag har tänkt på det en massa den här julen!
Jag får mer julmyskänslor av klassiska amerikanska låtar än typ Sankta Lucia, och när jag tänker på jul tänker jag ofta på Kalle Anka och Musse Pigg-jular med kalkon och carol singers!
Konstigt :/

Fast egentligen inte kanske, har ju som växt upp med tecknade filmer från USA.
Och, prenumererade på Kalle Anka-tidningen i hundra år! (har kvar de flesta!) Tog fram och läste häromdan faktiskt. Så sjukt mys med julnumrerna som de alltid samlar upp alla serier i julmiljö i och Kalle alltid är arg och pank och Knattarna alltid överambitiösa och gröngölingsänglalika, och i hörnen på alla gator står det jultomtar och samlar in pengar som alltid är Björnligan in disguise! ^^ (ytterligare en julstämningsgrej som jag aldrig har sett i verkligheten, jultomtar som samlar pengar i gathörn Oo)
Och så slutar det alltid med en jättestor, mysig julfest där alla tillslut är och alla får paket och alla är superglada och förlåter varann för allt! :D

Förlåt, nu svävade jag iväg!
Men det är faktiskt min blogg, så nu får ni stå ut med mitt svammel! ;P



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Svamla på, det är kul att läsa :)

2011-11-29 @ 12:52:32
Postat av: Josefin

Å idag är det exakt 2 veckor till lucia

2011-11-29 @ 19:06:09
URL: http://josefinsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0