Mycket

Känns som att det är mycket just nu. Mycket skol-plugg. Alltså, har inte så mycket egentlig schemalagd skoltid, men desto mer kräver-plugg-hemma-grejer! Drygt, eftersom det är så mycket drygare att planera och styra upp! ><

Och så är det en massa sy! :O
Ja ja, det är självpåtaget (är det ett ord? hah) men det är ju kul!! :(
Önskar att jag kunde vara en sån som verkligen BRINNER för nånting. Nu småbrinner jag för en massa saker, så jag kan liksom inte satsa helhjärtat på bara en grej! Så då blir det bara halvfjärs och så kan jag aldrig försörja mig på nånting jag tycker om och så måste jag utbilda mig till nånting samtidigt som jag vill göra tusenmiljoner saker på fritiden också! Uäh. >< (inte för att jag tror att jag inte kommer att trivas som sjuksköterska, men ni förstår vad jag menar? Oo)

Och så är det ju all allmän åh-jag/vi-är-så-ouppstyrd-ångest, som Emma just påminde mig om! :P hehe
Borde städa, borde hitta alla saker som är borttappade i röran, borde byta alla sängkläder, borde tvätta, borde köpa presenning och täcka över/ta in utemöblerna, borde sätta in foton i fotoalbum, borde sätta in viktiga papper i rätt pärmar, borde undersöka varför det gurglar i diskbänken, borde städa (det är så ostädat här så det förtjänar att stå två gånger! Minst!).... osv.

Och framförallt, borde träna!! Men jag känner att jag verkligen inte har tid just nu! Alltså, jag vet att det är den lamaste ursäkten, som Olga klagar på jämt, men som hon också säger det handlar ju om hur mycket man vill gå ner i vikt/bli fit vs hur mycket tid och jobb man faktiskt är beredd att lägga på det. Och just nu vill jag väl hinna med så mycket annat ett snäpp mer, så träningen får faktiskt backa.
Så, jag klagar inte typ "varför är jag tjock, åh, jag hinner aldrig träna".. konstaterar bara att det suger att jag inte hinner träna nånting nu. :(

Asch, nu har jag klagat ur mig i alla fall!
Mot nya tag!
;P

Både jag och Hardy ser lite retarded ut
men det bju vi på!


Kommentarer
Postat av: emma

haha oj var inte meningen att ge alla ångest ;) det har släppt lite för mig idag. känns lite lättare i bröstet. inte för att jag har betat av något på listan men ;)

2011-11-02 @ 19:30:12
URL: http://emmaishemma.blogg.se/
Postat av: Stefan Nilsson

Finns ett klassiskt citat som tar upp problematiken. Antingen tar man sig tid att träna eller så tvingas man ta sig tid att vara sjuk ;-)

2011-11-03 @ 12:12:36
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0