Myspys

 

 

 

Ja, idag har det ätits lussebullar och pepparkakor och äpplen och russin och mandlar och apelsiner och druckits glögg och kaffe och mjölk och saft!

Himla mysigt ^^
Och hemma har vi med gemensamma insatser lyckats städa, och sätta upp lite adventsljusstakar och julgardiner.

Och julspellistan på Spotify har gått på repeat hela dagen, äntligen!

 

Jag ÄLSKAR julmusik! :D

 

Kanske det är för att jag är stenhård och aldrig lyssnar förrän första advent (eller första december om advent är långt in på månaden) som den inte har blivit helt förstörd än.. eller så är jag bara sjukt töntig! ^^


Just ja, sprang på lilla gullefjunet Signhild idag!!

*dörliteavbäbissötheten*

 

(bild lånad från facebook)

 

Ja, naturligtvis var ju hennes mamma också med, fina Bella :) Roligt att catcha up lite! Och förstås älta de vanliga två-mammor-emellan-ämnena! hehe

 

Idag hade vi så himlarns kul hemma hos mormor och morfar så Hardy slocknade i bilen på vägen hem! (det är alltså inte något som händer ofta, oftast slutar det i skrik och grin och panik-här-är-leksaker-ska-vi-sjunga-lite-snart-är-vi-hemma!) Men då var klockan 16 och han hade inte sovit nåt alls på dagen före det! Så han sov till 18 och ja.. trots försök att trötta ut honom med lek och badkarsbad så somnade han inte för natten förrän nyss, typ 22:30... Bra där!

Och vi som försöker ställa om dygnet inför dagis!!

><

(Nej, han har inte fått plats än men vi håller tummarna och intalar oss att han för börja på nån fin förskola på Mariehem den 9:e januari!)

 

Nu blir det egentids-hetsmys på min sista lediga dag innan det är pluggtvång igen.

Men det är ändå så himla bra att dela upp tiden! Alltså, i veckan har jag haft pluggprioritering tors-lör (förläsningar och redovisningar mån-ons) och "ledigt"/fokus på julstäd och handling och sånt annat idag! Så nu slipper jag tänka på städningen och sånt imorrn och kan plugga! :D

Jaa, det kanske är lite goddag yxskaft, men jag går typ alltid runt och ångestar över allt som måste göras och stressar över allt annat som behöver tas tag i när jag väl tar tag i nånting! :P

Hoppas det funkar den här veckan också!

 

Men som sagt.. Harry Potter-nörderi lutar det åt ^^

Godnatt sen!


Kommentarer
Postat av: mimmi

Kan jag få en länk till din jullista? Vore hur mysigt sim helst att få lyssna på julmusik, du kan skicka på Facebook eller kommentera på bloggen jag länkat! Är så dålig på att komma på alla bra jullåtar som finns.:)

2011-11-27 @ 23:29:09
URL: http://candied.blogg.se/
Postat av: mimmi

Länken funkade fint :) tack!

2011-11-28 @ 17:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0