Vilken morgon



Lovat att skjutsa **** till ***** (hemlis än så länge, haha) imorse. Får ett sms 05:35 av Alexander som upplyser mig om att det har snöat massor. Jag tänker att det måste ju vara plogat till 07:30!
Men nej, när jag tagit mig ut till bilen genom en halvmeter nysnö, bärandes på 13 kg Hardy dessutom, tror ni inte då att hela jävla parkeringen är oplogad??
Jaja, bara att trampa på gasen och hålla tummarna tänker jag, backar ut, och gasar. Jo, det går, men vad ser jag när jag kommer runt knuten på carportarna? Mitt i infarten står en bil och två karlar brevid och skottar och ser fundersamma ut (=bilen sitter fast).
Helveteee. Ringer till **** och upplyser om situationen. Karlarna får hjälp av en till karl, men lyckas inte hitta nån krok att fästa bogseringslinan i. Vi försöker knuffa biljäveln, men det är som om det skulle vara blankis under däcken. Crap. Jag sätter mig i bilen och pratar med Hardy och panikar lite smått.
Men plötsligt ser jag hur bilen far iväg! De har fäst bogserlinan i fälgen på ena däcken! Jisses.
Jag skyndar mig att ta spaden och skotta bort det värsta av plogvallen medan karlarna gratulerar varandra över ett lyckat dagsverke.
Dock kommer jag ändå inte ut, bilen slirar bara fram och till baka på den jäävla nysnön, men med hjälp av lite påknuffning tar jag mig tillslut iväg.
Skjutsar, hänger, skjutsar tillbaka, kommer hem. Fortfarande inte plogat. (ca 09:00) Plattan i botten och tar mig in på parkeringen, men fastnar i snöhelvetet. Faan. Backa, köra fram, backa, köra fram, backa, köra fram, backa, köra fram.. ge upp. Går ut och skottar lite runtomkring.
Kommer tillslut loss och in på min parkering!
Herregud.
Inser dock att jag kommer behöva ta mig ut igen under dagen och att kommunen uppenbarligen inte är att lita på så jag sätter igång att skotta typ halva parkeringen, för hand!

Så här är vi nu. Svettig och arg.
><
Tackar bara gudarna för att Hardy hade en otroligt bra dag och mest bara satt och filosoferade istället för att bli sjukt less som han brukar bli när det ska åkas bil. Speciellt stillastående bil, var övertygad om att det skulle bli skrikfest!
Men ibland kanske livet ändå tycker att man har fått så det räcker med skit för en dag!
Fantabulous! ^^

Kommentarer
Postat av: sanna

hihi jag vet hemlisen^^!!! och JA, sämst på att ploga! och det är inte bara parkeringar dom skiter i att ploga, utan även holmsundsvägen.. som typ tusen bilar kör varje dag. när jag körde till skolan i morse var det som väntat oplogat. och när jag körde hem vid tre (!!!) så mötte jag plogbilen.. helt jävla sjukt!

2012-02-15 @ 15:56:32
URL: http://sannaeinemo.wordpress.com
Postat av: Emma

Åååh jag hatar hemlisar ;) vill ocksåå veta!! Haha. Men ja det var sjukt oplogat igår. Körde fast på våran parkering också!

2012-02-16 @ 21:44:00
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0